Czym jest Inowrocławski Budżet Obywatelski (IBO)?
IBO to proces, w którym każdy mieszkaniec Inowrocławia może zdecydować o wydaniu części środków z budżetu miasta na wybrany przez siebie projekt, zmieniający najbliższe otoczenie – własną dzielnicę. Dzięki temu po raz pierwszy w ramach szerokich konsultacji społecznych możemy wskazać najważniejsze zadania do realizacji, które poddane zostaną pod głosowanie.
O jakiej sumie pieniędzy decydujemy w IBO?
W edycji 2017 do rozdysponowania jest 720 tysięcy złotych. Kwota ta dzieli się na poszczególne osiedla naszego miasta, według opracowanego wcześniej schematu. Alokacja połowy środków jest równa, druga połowa podzielona jest proporcjonalnie według ilości mieszkańców danej części Inowrocławia.

Jak złożyć projekt?
Pobierz, wypełnij, wydrukuj i podpisz formularz zgłoszenia projektu, dostępny na stronie www.bo.inowroclaw.pl i złóż listę poparcia projektu, podpisaną przez 15 mieszkańców Inowrocławia.
Kto może zgłosić projekt?
Propozycję projektu może zgłosić każdy mieszkaniec osiedla, którego propozycja dotyczy, o ile najpóźniej w momencie składania wniosku
ma ukończony 16 rok życia.
Na czym polega weryfikacja projektu?
Wnioski podlegają weryfikacji pod kątem formalno-prawnym, merytorycznym oraz zasadności ich realizacji. Jeśli projekt będzie wymagał poprawy pracownik Urzędu Miasta Inowrocławia skontaktuje się z Tobą w celu naniesienia koniecznych zmian. Pamiętaj, że wniosek możesz poprawić tylko jeden raz.
Zasady głosowania
Głosowanie odbędzie się w dniach 20 – 27 października 2017 r. Głosowanie odbywa się online oraz w punktach wskazanych przez Prezydenta, przy czym wykaz punktów publikowany jest na stronie internetowej www.bo.inowroclaw.pl nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem głosowania wraz z wykazem projektów poddanych głosowaniu.
Wypełnioną kartę do głosowania można wysłać również na adres:
Urząd Miasta Inowrocławia
Prezydenta Franklina Roosevelta 36, 88-100 Inowrocław
Wyniki
Ostateczne wyniki głosowania, wraz ze wskazaniem zwycięskich projektów, uwzględniające głosy oddane za pośrednictwem strony internetowej www.bo.inowroclaw.pl oraz złożone w wersji papierowej, zostaną podane do publicznej wiadomości do 16 listopada 2017 r.
Kto zrealizuje projekt?
Wygrywające projekty zostaną wpisane do budżetu miasta na rok 2018 i zrealizowane przez Urząd Miasta Inowrocławia. Autor projektu nie może wskazać wykonawcy zadania – zostanie on wyłoniony w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.